זמן עסקי » עיצוב מודעה אפקטיבית – 5 טיפים חשובים

עיצוב מודעה אפקטיבית – 5 טיפים חשובים

בעולם הדיגיטלי מודעות הן אחד הדברים הבולטים והחשובים ביותר. מודעות מעוצבות יכולות ליצור הרבה מאוד חשיפה לעסק או למוצר, לייצר הרבה מאוד לידים ובסופו של יום להגדיל את ההכנסות בצורה משמעותית. יש לזכור שמודעות הן בסופו של יום מה שמוצג ללקוחות שמחפשים בדיוק את המוצר אותו הן מציעים. מהם 5 הטיפים החשובים ביותר לעיצוב מודעה אפקטיבית?

עיצוב מודעה אפקטיבית

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

בחירת הצבעים והאסתטיקה

כל מעצב יודע שבתהליך של עיצוב מודעות אחד הדברים היותר חשובים זה הצבעים, ויזואליות. זה בעצם מה שמושך את העין לראשונה, בעיקר גודל הפונט, צבע הפונט. בחירת הצבעים היא קריטית בעיצוב גרפי, ובעיקר איך הצבעים משתלבים יחד ואיזה אפקט הם יוצרים.

ויזואליות היא כל מה שאנו רואים כשאנחנו מסתכלים על המודעה לראשונה. לאחר מכן, אנחנו מתפנים לרעיון עצמו. ולכן, זהו דבר מאוד קריטי כשחושבים לראשונה על מודעה שהולכת להתפרסם ולהיחשף להרבה מאוד לקוחות פוטנציאליים. חשוב גם להשתמש ב1-2 פונטים, לא יותר מכך, היות וזה עשוי לגרום לבלבול בעין ותחושת אי נעימות.

הרעיון מאחורי המודעה

כמובן שאין כזה דבר מודעה בלי רעיון אפקטיבי מאחוריה. הרעיון נמצא מאחורי הקלעים ולאחר מכן יוצא לאור באמצעות המודעה. צריך לחשוב: מהו הקונספט שלנו? מה אנחנו רוצים שהמודעה תעביר? מה יהיה המסר הכי אפקטיבי ויעיל? מה יהפוך את המודעה להרבה יותר מקצועית? התוכן הוא גורם קריטי, תלוי גם בתחום המודעה, אך צריך לחשוב בתור לקוח ולהבין מה ייגע בו הכי הרבה ויגרום לו להתעניין במה שמאחורי המודעה.

כשיש לנו מוצר אותו אנו מנסים למכור מאחורי המודעה, אנו צריכים להבין מה ימשוך את הלקוח למוצר, מה הוא מחפש, מה הוא צריך, לגעת בנקודות רגישות, ואז ליצור את המודעה בהתאם לכך, גם מבחינה ויזואלית. הטקסט צריך לדבר ללקוח, היות והמודעה עשויה להשתנות או להופיע לזמן קצר, אנשים שנכנסים לאתרים מסוימים לא מתעכבים על מודעות יותר מדי ולכן זה צריך למשוך את העין מיד, עד כדי כך שהלקוח ירצה ללחוץ על המודעה.

התאמת המודעות לכולם

בעיקר בעיצוב באנר, חשוב מאוד להתאים תמונות או סרטונים על מנת שהכל יהיה רספונסיבי ומתאים גם למובייל וגם שייראה טוב במבחן התוצאה. ישנם באנרים שלא ייראו טוב או ייראו מעוותים למדי וזה נראה לא מקצועי ופשוט לא טוב, ולא יביא אף תוצאה רצויה.

עיצוב באנרים הוא עולם בפני עצמו, זוהי מודעה שיכולה להיות דינמית או סטטית, כשהמטרה היא מינימום טקסט ויותר התמקדות בתמונה או בסרטון, כמו למשל פרסומת/טריילר לסרט חדש כלשהו. אין צורך להעמיק יותר מדי בטקסט או לכתוב יותר מדי, והויזואליות לגמרי עושה את העבודה. במקרים אחרים, למשל במודעות נדל"ן, יש להעמיק קצת יותר בטקסט והתמונה היא שעושה את העבודה יחד איתו. כמובן שהכל תלוי בנושא או בתחום מאחורי המודעות, ישנם נושאים פשוטים יותר ונושאים מורכבים הרבה יותר וצריך להיות מותאם לכל אחד ואחד מהם.

להעיז ולחדש

כיום אין יותר מדי משהו שאפשר לחדש בעולם עיצוב המודעות, אבל יותר ויותר עסקים מבינים שכדאי לקחת יותר תעוזה ויותר יוזמה ולעשות דברים שונים שלא תמיד יתקבלו בעיני כולם וזה לגיטימי ובסדר גמור. יש לזכור – ביקורת שלילית זה לאו דווקא דבר שלילי, וזה גורם לכולם לדבר על זה, כמו פוסטים בפייסבוק שהופכים לויראליים. כמובן שאין צורך להציג משהו פוגעני או מעליב, אבל אפשר לעשות זאת בצורה אלגנטית וכך להגדיל את החשיפות פי כמה וכמה. מילת המפתח השנה היא להעז ולבצע.

כלי נגישות